2009/08/19

Olyckligt kär

är jag i Edward Cullen, Bella Swan och hela den värld som twilight sagan utspelar sig i. Införskaffade mig första delen för ett par dagar sedan efter att återigen blivit påmind (tack Emelie!) om Stephenie Meyers kritiker-och publikrosade bokserie. "Twilight" som första delen heter, tog slut alldeles för fort - sidorna bara flög iväg. Beställde hela twilight saga -boxen när jag förstod att jag var fast, och den kom idag! Den är så hemskt snygg så det gör inget att jag har fick en extra kopia på första delen (man vill ju ha det enhetligt). Nu är jag i full gång med "new moon" som är den spännande fortsättningen. Var tvungen att se Twilight-filmen efter att boken tagit slut, och även om det är trevligt att vila ögonen på både Robert Pattinson (Edward) och Kristen Stewart (Bella) så går det inte ens att jämföra film med bok. Det kommer dock inte hindra mig från att vilja se new moon som har premiär nu i höst. :)

OM ni ännu inte har hunnit läst serien, så börja genast!

4 comments:

Anonymous said...

Jag vet en till som gillar böckerna....kusin vitamin

Kram moster

heyemelie said...

Bra där! Man blir verkligen kär i både Edward och Bella, böckerna och filmen - allt!

Linda said...

Håller med dig vad gäller boken vs. filmen. Själv håller jag på och läser de sista 100-130 sidorna i sista boken....Spännande och sååå bra!!! =) Du har mkt att se fram emot!

svärmor Lena said...

Då ska jag också prova.
Kram