2010/09/08

skolan

Snart är skolans andra dag till ända, och jag tror att det här kan bli bra.
Jag var så sjukt nervös inför första träffen! Det kändes som om mina ben gick på autopilot medan hela mitt inre skrek "Vänd om!" Tack och lov, lyssnade inte kroppen och helt plötsligt satt vi där i klassrummet.
Igår var det lite information kring skolan, utbildningen och annat liknande. Vi hade också en föreläsning kring copyright och hur man bör tänka kring det i förhållande till kunder och prissättning. Något jag gärna tänkt på för någon månad sen..
Idag, onsdag, så har vi haft lite genomgång av mac:arna, hur operativsystemet fungerar samt börjat kika på lite hemsideskapande.
Vi är också en mindre klass än vanligt, typ 10 istället för 15, vilket känns bra. De känns sociala, hjälpsamma, roliga och lite sådär tekniskt nördiga, vilket är schysst även om jag kanske inte känner att de inte är några jag skulle ha börjat umgås med utanför skolan så att säga...alltså utifrån gemensamt intresse, musiksmak eller så.. ingen som jag känner stämmer överens sådär inom flera fält, men det gör ju absolut ingenting, man kan ju ha kul ihop ändå. :D Många verkar gilla star trek, vilket aldrig är fel!
Igår kväll var jag helt helt färdig, berodde säkert på all nervositet som släppt och all information som vi blev matade med. Nu är det en halvtimme kvar innan vi slutar, och jag ser fram emot att komma hem och vila lite innan Erik och jag sätter på oss löpskorna och springer ut. Vi premiärjoggade i söndags, och det var rejält jobbigt. Har ju inte sprungit på över en månad pga förkylning, vilket kändes. Sedan blir det lite hemmaträning, för i söndags köpte vi en yogamatta, pilatesboll och gummiband. Ska försöka hitta billigt hantelset också..
I lördags så tog vi mod till oss och cyklade för första gången! Vi vinglade fram och tog oss till vackra Jericho Beach. Ska lägga upp lite bilder på flickr därifrån. Det var massor av människor och hundar där (vancouver är verkligen en hundstad) samt två bröllopspar (ett blev fotograferade, ett annat höll sitt bröllop där).

Ursäkta det totalt okreativa språket och de fattiga skildringarna, men min hjärna verkar ha lagt av för idag :)

Kram!

2 comments:

Anonymous said...

Hej! Jag har läst era brev,det är riktigt spännande å läsa. Det måste vara häftigt att göra denna resa.Vi får höras . Jag har haft lite trubbel med datorn, som vanligt. Men det var verkligen roligt å läsa ditt brev(s).Mera info ropa folket!. Ha det så bra å ta det easy. Pappa

Anonymous said...

Håller med föregående skrivare! Verkligen kul att få följa er på resan....Nu hoppas vi bara att mina planer går i lås så att vi kommer till er.....;Z....hihi

Kramar från din moster