2010/09/20

Kunskapskurvan på väg upp (hopefully)


Panorama vid Spanish Banks (klicka för större bild)

Panorama vid Jericho Beach (klicka för större bild)

Imorgon har vi varit här i tre veckor. Det känns faktiskt som mycket längre, trots att tiden går väldigt fort. Nu har skolan börjat komma igång ordentligt, vi har haft alla ämnen minst en gång (som vi ska ha den här terminen, vilket är photoshop, indesign, illustrator, flash 1, web 1, färglära och designhistoria), och läxorna trillar in en efter en. Alla lärare har varnat om att arbetsbördan kommer bli enorm, ja nästintill omänsklig, och att detta kommer börja kännas av rejält from sjätte skolveckan.. och jag börjar ana att de har rätt. :) Som om detta inte är nog så har jag även börjat på en helgkurs på högskolan här, nämligen en level 2 fortsättningskurs i photoshop. Det är "vår" lärare i photoshop som håller även i den, och han tyckte att jag skulle gå den då jag har tagit level 1 kurs hemma i Sverige i programmet. Så det känns kul och spännande, då det är det program jag gillar mest, även om jag blir lite orolig över extra arbetsbörda. Men det är som han säger, "achieve your objectives", och jag vill verkligen utveckla mina Ps skills, så då är det bara att tacka och ta emot (kursen kostar ca 3000 kr, men jag får sitta med gratis). Så det är det jag kommer göra de kommande 11 lördagarna... yay! :)
Det är riktigt skönt att vi bara blev en klass på nio, det skapar en bra gruppkänsla och det är ganska lugnt. Vi är mellan 40 och 20 år, de flesta i Eriks och min ålder, vilket också bidrar till en skön stämning utan tillsynes maktkamper och rivalitet (a la högstadiet). Så jag hoppas att det fortsätter så; att alla vågar ställa dumma frågor, hjälper varandra och inte är rädda för att vara sämre än någon annan.
Det blir mer och mer höst här också, lövens färger skiftar sakta till gult, orange och rött. Det regnar (mest på nätterna dock) men temperaturen ligger kvar på 15, 16 grader så jag klär ofta på mig för mycket..
Nej, dags att hoppa i sängen så man kan gå upp i god tid och fortsätta plugga!

Fotona tog jag när vi var ute och cyklade. Som av en slump fick vi lära oss ett sjukt smidigt sätt att skapa panorama på första lektionen av level 2 Ps-kursen. Sweeet. :)
Kram!

5 comments:

Anonymous said...

Häftigt Hanna! Kul att ni är ett bra gäng i skolan. =)

Kramar från moster...
ps. Kjelle o jag ska fixa pass i veckan...hihi...bearbetning pågår...;)

mamma muu said...

Låter jättebra!
Hoppas att det roliga med allt nytt tar överhand över allt jobb som det innebär.
Jättefina bildet!!
Lycka till med allt!
Puss och kram

Lena said...

Verkar bli en bra tid. Bara bra att ni får mycket att göra. det är så det blir sen när ni ska jobba ;-) Ha en bra dag!

Anonymous said...

Det låter som ni har börjat landa och det är härligt att höra att utbildningen är så bra!
Riktigt kul att ni skriver så mycket och lägger upp så många fina bilder, fortsätt gärna så :-)

Stora kramar till er båda

Liana

Anonymous said...

Hej!. Vilka vyer ni har, hoppas allt är bra mm. Papps